Protestantse Gemeente De Wilp-Siegerswoude

Bezoekcommissie

Voorheen was er eigenlijk maar een adres waar oudere gemeenteleden naartoe gingen en dan graag bij de gemeente van De Wilp – Siegerswoude wilden blijven. Dat was het bejaardentehuis “De Hoorn” in Marum.

De laatste jaren is hier echter wel een verandering in gekomen. Mensen blijven vaak langer zelfstandig wonen en wanneer er zich dan iets voordoet, of dat men soms na een ziekenhuis opname niet meer naar “huis” kan, moet er een oplossing gezocht worden. Dit is emotioneel natuurlijk al een hele verwerking en daarbij komt dan nog het tweede aspect, waar is opname capaciteit in een zorg – of verpleeginrichting. Hetzelfde komt soms voor bij jongere personen die voor een bepaalde periode in een revalidatiecentrum moeten verblijven om een therapie te ondergaan.

Oudere gemeenteleden willen meestal verbonden blijven met de kerkelijke gemeente, waar ze altijd, of een lange periode, lid van zijn geweest. Binnen de kerkenraad is het voorstel gedaan om misschien een commissie te vormen om met een bepaalde regelmaat deze gemeenteleden te gaan bezoeken.

De dames Cristien Roffel, Douwina Gorter, Gerda Faber,  Ans Wolthuis, Froukje Algra en Henny Renkema zullen met regelmaat  de gemeenteleden, waarvan de adressen ook in Samenspraak vermeld worden, bezoeken.

Ook gemeenteleden die nog in ons dorp en omgeving wonen en graag een bezoek zouden wilen krijgen, kunnen bij bovenstaande personen terecht voor een afspraak.